Proteinrundstykker – Sunne og superenkle

Superenkle proteinrundstykker på 1-2-3

Proteinrundstykker som er herlige, sunne og superenkle å lage 

Proteinrundstykker lages på 20 minutter. De settes rett i ovnen uten noen form for heving. Bruker du glutenfrie havregryn, er proteinrundstykkene glutenfrie. De inneholder ikke mel.

Sjekk også denne flotte oppskriften: Grove rundstykker

Bland egg og cottage cheese godt enten med stavmikser eller K-spaden (Grinden) til kjøkkenmaskinen. Sørg for at blandingen blir helt uten klumper. Rør inn bakepulver, salt og havregryn. Bland raskt. Massen vil bli ganske bløt, men fast nok til at rundstykkene kan formes (f.eks. med to store spiseskjeer) og legges på et bakepapir. Antall rundstykker avhenger av hvor store deigboller man lager, men det blir i det minste nok til en plate (cirka 12 rundstykker).

Stek på 180 grader i varmluftsovn til proteinrundstykkene er gylne og gjennomstekte. 

Proteinrundstykkene passer til frokost, lunsj eller suppe, og de er mektige. Cottage cheese og egg gir rundstykkene god substans, og de smaker meget godt. Anbefales!

Ingredienser:

  • 4 egg
  • 500 gram cottage cheese
  • 300 gram havregryn
  • 1 ts bakepulver
  • Litt salt (1 ts)

Tid: 20 min

Sjekk også: Kaken som du kan servere til omtrent alle i selskapet

Oppskriften på fenomenale frokostbrød finner du på www.johnsteffensen.no
Sjekk denne fantastiske oppskriften. Klikk på bildet!

La andre få vite om dette innlegget..