Rema 1000 har trolig underkommunisert problemer med «Æ»
«Æ» problem som kan koste Rema 1000 dyrt
Egen erfaring med appen Æ
Så har jeg opplevd det to ganger i løpet av mindre enn to uker: «Æ»-appen til Rema 1000 har ikke fungert som den skulle ved at jeg ikke fikk automatisk det prosentavslaget som Rema hadde lovet. Enda jeg ikke er fast kunde hos Rema, men benytter meg sporadisk av 10%-tilbudet på enkelte Rema-produkter (som jeg i tillegg ikke finner andre steder), har jeg erfart at appen «Æ» har sviktet. Ikke bare en gang, men to!
I dag omtaler jeg den første gangen «Æ» ikke fungerte, og jeg har en beklemmende følelse av at jeg ikke var den eneste som akkurat denne morgenen ble lurt for «Æ»-rabatten. Da jeg gjorde kassadamen oppmerksom på at jeg ikke hadde fått 10% avslag ut fra min 10 på 10 liste, svarte hun at «det er sånt som skjer». «Men hvordan løser vi så dette?» undret jeg. «Du skal få snakke med en som har mer greie på dette enn meg», lød svaret.
Etter litt kom «eksperten». Også hun fortalte at «dette er sånt som skjer». Etter å ha kastet et blikk på kassalappen, foreslo hun at jeg via mail skulle kontakte Rema 1000 sin forbrukerservice, fordi hun hadde «erfart at tingene ble ordnet raskere om kunden selv tok kontakt». Jeg fikk en kort instruksjon i hva jeg måtte gjøre; jeg skulle ta bilde av kvitteringen, skrive mail og forklare at jeg ikke hadde fått «Æ»-rabatten.
Stakkars Rema 1000!
«Det er sånt som skjer…», stakkars Rema 1000, stakkars Rema som har satt i gang et system som tydeligvis ikke fungerer 100%. Tenk om «Æ»-serveren var ute av drift i hele landet samtidig, hvor mange var det ikke da som ble snytt for prosentavslaget denne morgenen? Eller andre dager for den saks skyld?
Jeg ventet i spenning på hvor lang tid Rema sine kundekontakter ville bruke på å ordne opp i dette. Det ante meg at noen i Rema med ett hadde fått svært mye å gjøre med å serve diverse henvendelser fra kunder som ikke hadde fått prosentavslag. «Det er egentlig fort gjort å rette opp i dette», fortsatte eksperten, «men det går enda fortere om du som kunde tar kontakt selv».
Etter å ha purret Rema sin kundeservice en gang, svarte Rema 1000 meg etter åtte dager. Deres svar startet slik: «Vi opplever stor pågang om dagen som fører til at responstiden tar lenger tid enn normalt…»
Dette forundret meg ikke, for jeg har en følelse av at Remas kundeservice hadde fått mange mailer å besvare fra den samme morgenen. For dette er jo «sånt som skjer».
Undergraver tilliten til «Æ»
Ærlig talt, Rema 1000, sånt burde ikke skje! Det undergraver tilliten til «Æ», og det blir ikke bedre av at dette har skjedd undertegnede to ganger i løpet av to uker enda jeg ikke er noen fast kunde hos kjeden. Da lurer jeg på hvor gjennomarbeidet «Æ» egentlig er?
Hva min andre negative «Æ»-erfaring gikk ut på, skal jeg komme tilbake til om litt. Jeg har en følelse av at Rema 1000 har underkommunisert driftsproblemer knyttet til «Æ», og at det fins mange kunder som uten å vite det, blir snytt for de rabattene som Rema har forespeilet dem. For «det er sånt som skjer….»
Les også om andre og tredje(!) gang jeg ble på snedig vis ble snytt for rabatten.
Les også: «Jeg boikotter Rema 1000. Det er bare en ting jeg savner…»