Domino’s – en skuffelse

Dolly Dimple's er historie. Dessverre. Nå er det Domino's som gjelder. Forstå det den som kan... www.johnsteffensen.no

Domino’s: Been there, done that

Domino’s – en STOR skuffelse!

Forbrukertilbakemelding

Den amerikanske pizzakjeden Domino’s har kjøpt opp Dolly Dimple’s og erstattet dem med sitt eget domino-konsept. Det var ikke bare uvant. Det ble en gedigen nedtur. Been there – done that!

Vi overhørte samtalen ved nabobordet: «Vi vil ha Dolly tilbake!» Og det var ikke vanskelig å være enig, for vårt besøk på Domino’s ble ikke mye å rope hurra for. Dette var ganske fjernt fra Dolly Dimple’s, som den amerikanske pizzakjeden Domino’s nå har overtatt og erstattet med eget konsept. Vårt favoritt-pizzasted var plutselig ikke til å kjenne igjen. Selv om Dolly Dimple’s lokale ikke var spesielt koselig, var det i hvert fall mange ganger hyggeligere enn det plastic fantastic-opplegget som Domino’s tilbyr. En svært så kjedelig, kald og upersonlig innredning som tydelig signaliserer at gjestene for alt i verden ikke må bli sittende lenge. Det er ikke behagelig å sitte i de stive plast-stolene, der flesteparten er godt forankret i golvet. Dette er ikke et sted man går ut for å innta et bedre måltid.

Mye å utsette på Domino’s

De negative opplevelsene står i kø hos Domino’s. Denne pizzakjeden må produsere ekstremt mye søppel, mer enn selveste McDonald’s. For her er det bruk og kast for alle pengene. Domino’s forteller at de benytter miljøvennlige transportmidler når de sender pizzaen hjem, men her stopper alt som kan minne om miljøengasjement: Alt bestikk er i plast. Det fins ingen fat, men noen pappbrikker kan benyttes, hvis en synes sånt er trivelig. Det fins heller ingen dispenser der en kan fylle ønsket drikke i de tildelte pappkrusene, bare brusflasker på samme måte som i matbutikken. Og det verste av alt; serveringen!

Domino’s dustete konsept

For det første måtte vi vente unormalt lenge på våre to store pizzaer, og når de omsider kom, fikk vi ikke plass til dem på bordet. Pizzaene blir nemlig servert i pappkartonger med lokk(!) på samme vis som når en bestiller hjemkjøring. Slikt blir direkte ukoselig, og det blir mye sjonglering frem og tilbake på det alt for lille bordet, for å få eskene noenlunde på plass. Pizzaene kalles «store», men oppleves mindre enn det som er vanlig på andre pizzasteder. Og smaken? Ikke all verden, ikke dårlig, men heller ikke mye å skrive hjem om. Og det tok ikke lang tid før vi (dvs. besteforelde og to barnebarn) sa oss enig med paret på nabobordet: «Vi vil ha Dolly tilbake!» Men det får vi naturligvis ikke. For Domino’s er kommet for å bli i Norge, dessverre. Men det blir ikke vi som besøker Domino’s igjen med det første. Vi kjørte ekstra langt for å spise på det som vi trodde var Dolly Dimple’s, men så var det altså blitt Domino’s. Ikke bare ble det bomtur, men også nedtur…

Terningkast: 2  (Mat: 4 / Service: 2 / Konsept: 2 / Restaurantopplevelse: 1)

La andre få vite om dette innlegget..

2 Kommentarer På “Domino’s – en skuffelse”

  1. Omtrent samme opplevelse hadde også vi da vi prøvde domino’s. kan sikkert funke greit med hjemkjøring, men å spise i deres lokaler gidder vi kke. Det er å undervurdere sitt publikum. Truls P.

    1. Hei, Truls P.
      Takk for din kommentar. Følelsen av en snackbar er påtakelig. Dette konseptet ville i hvert fall ikke jeg gått for. Skjønner ikke at de må lage det så upersonlig og ukoselig, i tillegg til alt styret med tomemballasjen (søppelet). Vi måtte bruke et ledig bord et annet sted i lokalet til å plassere alt som vi ikke hadde bruk for, og som stjal plass fra vårt eget bord. Mvh John

Kommentarer er steng.